zondag 3 januari 2021

Dutch Card Lovers #338


Vandaag bij Dutch Card Lovers de eerste uitdaging van 2021!

Hij is deze keer bedacht door Rosalien

 

Uitdaging;

We gaan gedeeltelijke masking doen met behulp van stansen (dies).

Zie onderstaand YouTube filmpje voor de techniek: 

https://youtu.be/CCcLG8oARY4


Ik gebruikte een rechthoekig masker, gemaakt van een rechthoekige stans en maakte een achtergrond met distress oxide inkt. Ik moet wel toegeven dat ik me er deze keer wat makkelijk van af gemaakt heb maar wel nadat ik verschillende pogingen heb ondernomen met ingewikkelde stansen die ik uit maskingpapier gestanst heb. Helaas kreeg ik het maskingpapier niet fatsoenlijk geplakt of ik kreeg het er niet meer af zonder mijn achtergrond te scheuren, GRRRR!!!! De eenvoud van deze kaart spreekt me wel aan dus uiteindelijk ben ik wel tevreden met het resultaat.....


We werken al een tijdje zonder sponsoren maar de winnaar mag natuurlijk wederom meedraaien als gastdesigner bij de volgende challenge.

 

Als je wil weten hoe je mee kan doen met deze uitdaging kijk dan maar snel op het DCL blog, dan kun je gelijk zien welke mooie kaarten mijn mede DT-leden gemaakt hebben.


 

9 opmerkingen:

jackelien zei

Hoi heb net het filmpje gekeken wat een leuke techniek.
Ga zeker proberen mee toe doen. Je kaart is prachtig.
Gr Jackelien

Nicole Parmentier zei

Ik voel enige frustratie bij het ontstaan van deze kaart ha ha. Maar dat is aan je resultaat niet te zien hoor. Hij is prachtig in deze warme tinten! soms moet je gewoon niet te moeilijk doen... ;-)

Kaartenkraam zei

Ha Ellen, ik vind je kaart heel erg mooi. Dat het zo tegenzat is nergens aan te zien hoor. De ton-sûr-ton tinten vind ik heel mooi.

groetjes van Ank

Trijntje zei

Het is een prachtige maart geworden. Je mag tevreden zijn. Soms wil het niet zoals je zelf wil... groeten Trijntje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar Ellen. Je uiteindelijke kaart is een plaatje vind ik. Mooi zo monochroom en prachtig die warme kleur voor de bloemen.
Lieve groetjes Miranda

Els zei

Een pracht kaart Ellen met deze kleur.
Groetjes, Els

Marjan zei

Ja, dat herken ik, dat masking paper gedoe... :( ik gebruik waar het even kan tape, dat gaat er veel makkelijker af. Je kaart is top, erg mooie kleuren ook!

Rosalien Zwackhalen zei

Ohh heb ik je het zo moeilijk gemaakt. Erg hé als het zo tegen zit. Je kaart is in ieder geval prachtig geworden. ;)

Daphne zei

Nou, jullie hebben wel wat teweeg gebracht met deze challenge zeg, ik zie heel veel leuke kaartjes met deze techniek voorbij komen in bloggersland!
Deze van jou vind ik heel mooi, prachtige kleur, de achtergrond is heel erg mooi gelukt. Het verloop is mooi geworden.