zondag 5 november 2023

Dutch Card Lovers #378

Vandaag bij Dutch Card Lovers weer een nieuwe uitdaging!

Hij is deze week bedacht door mij
 
Uitdaging;
De paddenstoelen in de hoofdrol....
Gestempeld, gestanst, zelfgetekend, een enkele of een kaart vol...
De paddenstoel moet het primaire onderwerp van je kaart zijn.


Ik heb onderstaande kaart gemaakt als bijdrage aan het DT van DCL.
Ik heb daarvoor een achtergrond gemaakt met acrylverf in herfsttinten, waarop ik gestempeld heb met Versamark en witte embossingpoeder. De paddenstoelen van Rubber Dance heb ik ingekleurd met aquarelverf.
 

Voor deze kaart heb ik ook een acrylverf-achtergrond gebruikt, om de kleur wat af te vlakken heb ik er een heel dun laagje witte acrylverf over aangebracht. De stempels heb ik niet ingekleurd om het contrast groter te maken.



 
Vorige week kreeg ik mijn nieuwe paddenstoelen-stempelset van Ludiec binnen. Ik maakte daarmee deze postzegelkaart, wederom op een acrylverf achtergrond. Met een postzegelstans stanste ik uit wit papier het postzegelvel. Met behulp van maskerpapier heb ik de afbeeldingen gestempeld en de achtergrond van de postzegels ingekleurd met Distress Oxide inkt (antique linen en bundled sage). De paddenstoelen gaf ik een beetje kleur met een grijstint (Hickory Smoke) 




 
 
Dit jaar hebben we geen sponsoren maar de winnaar mag natuurlijk wederom meedraaien als gastdesigner bij de volgende challenge.
 
Als je wil weten hoe je mee kan doen met deze uitdaging kijk dan maar snel op het DCL blog, dan kun je gelijk zien welke mooie kaarten mijn mede DT-leden gemaakt hebben.


10 opmerkingen:

Nicole Parmentier zei

Wat een leuke challenge had je verzonnen Ellen. Ik moest even heel hard zoeken naar stempels met paddenstoelen maar dat was voor jou geen probleem zie ik. Je kaartjes zijn echt stuk voor stuk prachtig!! Ik hou van die collage stijl die je gebruikt, zeker in deze mooie kleuren.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een hele leuke challenge en je hebt schitterende inspiratie-kaarten gemaakt Ellen. Ik ben vooral weg van de stoere eerste en ook de postzegel kaart spreekt me erg aan. Misschien omdat ik zelf een soortgelijke stans aan heb geschaft. Helemaal leuk!
Lieve groetjes Miranda

Marjan zei

Ja, leuke challenge zeker, ik had geen paddenstoelen, maar Temu bood uitkomst.
Handig deze, omdat ik kleuren leuk vind. Jouw drie versies vind ik gaaf met de Mixed media en de derde met de Ludiec spulletjes, mooi!

Kaartenkraam zei

Wat een leuke challenge, als ik de tijd kan vinden doe ik mee!
Jouw eerste en derde kaart vind ik prachtig. De tweede spreekt me wat minder aan.

groetjes van Ank

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Allemaal mooie kaartjes Ellen! En heel leuk deze challenge! 🍄🌺☕️

Els zei

Super wat een leuke kaarten met paddenstoelen heb je gemaakt. Alle drie erg leuk!!
Groetjes, Els

Marjolijn van Elsberg zei

Zo mooi deze paddenstoelen kaarten, ik kom echt in de verleiding deze keer. Misschien ga ik wel mee doen!

nicolevb zei

Wat een mooie mixmedia paddestoelen kaart
Ik hou ervan
Die eerste kaart wauw wat een mooie kleuren hij springt er echt uit

Rajani Rehana zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Rajani Rehana zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.