zaterdag 10 maart 2012

Kleurtechniek #10 op Elke Kaart een Feestje!....

Samen met Peggy heb ik deze week de rubriek; 1 stempel - 2 inkleurtechnieken op het blog van Elke Kaart een Feestje! voor mijn rekening genomen.
We hebben gekozen voor de leuke easter bunny van Sassy Cheryl's.


De digi "the dancing easter bunny" van Sassy Cheryl's is afgedrukt met een Epson Stylus D68 printer op DCP papier (190 gram).
Ik heb gekleurd met Copics.
Om wat schaduw te krijgen in het witte konijn heb ik twee lichte grijstinten gebruikt; C00 en C1. Het jurkje is gekleurd met RV04, 02 en 00 en BG05,01 en 000. Voor het hoedje heb ik E55, 53 en 50 gebruikt en de ondergrond heb ik een beetje aangezet met G82 om een gras effect te creëren.
Om de kleurovergangen beter te laten verlopen heb ik alle vlakken eerst ingekleurd met de lichtste tint. Dan de schaduwen aangezet met de middelste kleur en vervaagd met de lichtste tint. Daarna de schaduw opnieuw aangezet met de donkerste kleur, vervaagd met de middelste kleur en tenslotte geblend met de lichtste tint.

Peggy heeft dezelfde stempel ingekleurd met Derwent potloden, op haar blog en op het blog van Elke Kaart een Feestje! kun je het bekijken....

5 opmerkingen:

Jacqueline (Sjakkie) zei

Dat leuke konijntje heb je prachtig ingekleurd, super!
Groetjes van Jacqueline

Jolanda Cuper zei

Wow wat super mooi ingekleurd zo krijg je echt zin in pasen!
Groetjes Jolanda.

Marjan zei

Leuk om te lezen hoe je dat doet, knap gedaan!

Groetjes, Marjan

*mieke* zei

Mooi gekleurd Ellen...ben benieuwd naar de andere, dus hop ff verder:-)
Groetjes Mieke

Bernadet zei

prachtig ingekleurd Ellen